Sportolás a várandósság alatt

Még mindig megosztó dolog a várandós nők edzése. Az orvosok és a védőnők kifejezetten ajánlják, míg a közhiedelem még mindig fenntartásokkal fogadja. 6 hónap után a véleményem az, hogy egy egészséges anya és magzat esetében a sport elengedhetetlenül fontos! 

Természetesen tudni kell, hogy meddig mehetünk és milyen gyakorlatokról kell idővel lemondani vagy másképp csinálni, azonban a kímélő életmód nem a fekvést vagy a folyamatos pihenést jelenti.

Amit már most tudunk

  • A mama keringése nagyban befolyásolja a babáét: a baba szívhangja az első pillanattól erősebb, mint a nem sportolók esetében.
  • A vércukorszint stabil. A genetikai örökségének kívül már tudott tény, hogy az izommunka cukrot éget, illetve segít a szervezet cukorháztartásának optimalizálásában. (És bőven belefér 1-1 süti is!)
  • Befolyásolja a magzat bioritmusát már a pocakban, így jó eséllyel pihenhetünk este is, nem beszélve a rendszeres életmód pozitív mentális és fizikai hatásairól.
  • A mozgás segíti a vitaminok beépülését a szervezetbe. A terhesség alatt a vitaminokat és ásványi anyagokat kemenceként égetjük, így nagyon nem mindegy azok hasznosulása.
  • Jobbak lesznek a laboreredmények. Bizonyított tény és magam is tapasztalom, hogy az eredményeim jelentősen az átlag felett vannak. Ez biztonságot ad testileg és lelkileg is.

  • A várandósság nem ok a lustulásra

    • Kimarad a terhességi hiszti, a nyűgösség. A sport jelentősen javítja a hangulatot, így a kismama és a környezet is jobban viseli ezt az időszakot.
    • Kordában tartható a hízás. Nem kell 2 helyett enni, de egy várandós nőnek nem is kell koplalnia! 8-12 kg között van a normális hízás. (15 kg plusz felett az orvos is morcosan kezd nézni, mert a babának sem jó.) Eddig 6 kg-nál tartok és nem nehezültem el, a mozgásom rugalmas és gyors maradt. Természetesen így is furcsa, hogy nem férek bele az átlag ruháimba, de majd később ezt orvosoljuk :D
    • kisebb esély a szívproblémákra, vizesedésre.
    • nem esik szét a bioritmus, összeszedett és terhelhető marad az ember.
    • várhatóan könnyebb szülés, gyorsabb felépülés.
  • Persze mindez a teljesség igénye nélkül! Szóval, nem ok a várandósság a lustulásra, sokkal inkább megtanít a megváltozott testünkkel együtt gondolkodni és létezni, segít megismerni a baba reakcióit és megtalálni a közös nevezőt.

    Így is rengeteg veszély leselkedik ránk, nem növelem a kockázatokat azzal, hogy elhanyagolom a testem és a lelkem. Tisztelem a babám és szeretem magam, remélem mások is kedvet és erőt merítenek ebből.